Home Life Lifestyle Must See

REVIEW: FILM ‘The Perfect Guy’ met Sanaa Lathan en Michael Ealy

22 oktober 2015

Je grootste wens verandert in je grootste nachtmerrie…Stel; je ontmoet de liefde van je leven (denk je). Je geluk kan niet op…Alles klopt aan hem, hij is galant, lief, knap, respectvol en ga zo maar door. Je denkt een lot uit de loterij te hebben gevonden, totdat je ineens een behoorlijk nare kant van hem ontdekt. Als je besluit dat je daar niet mee om kan gaan en de prille liefde besluit te verbreken, slaan bij hem de stoppen door. Hij ontpopt zich tot een levensgevaarlijke stalker!

Bovenstaand verhaal is de korte samenvatting van de film ‘The Perfect Guy’. Leah (Sanaa Lathan) heeft eerst een jarenlange relatie met handsome Morris Chestnut. Leah is een succesvolle zakenvrouw die haar zaakjes op orde heeft. Ze woont in een prachtig huis en heeft een geweldige vriend. Aan deze relatie klopt bijna alles…behalve dat Leah heel graag huisje, boompje, kindje wil, en hij liever een hond. Hij is ‘er simpelweg nog niet klaar voor’. En dan komt Leah als vrouwelijke 35 plusser voor een veelvoorkomend dilemma; blijf ik wachten tot hij er wel aan toe is (en wie weet ben ik dan te ‘oud’ om kinderen te krijgen?) of ga ik op zoek naar een ander die wel zeker weet dat hij nu klaar is voor kinderen?

Leah besluit eieren voor haar geld te kiezen en maakt het uit, op zoek naar de man die wel kinderen met haar wil. En dan, precies op het juiste moment ontmoet ze de superknappe IT expert Carter. Hij is alles wat ze zoekt en voor ze het weet hebben ze een serieuze maar passionele relatie.

Maar dan…na een gezellig weekend bij haar ouders, stoppen ze bij een tankstation waar een man iets wil vragen aan Leah. Carter reageert op zijn zachtst gezegd heel heftig: hij slaat de man helemaal tot moes. Deze gebeurtenis kan Leah niet vergeten en ze stelt voor om de relatie op een laag pitje te zetten.  Dit pikt Carter niet! Als hij haar niet heeft, kan niemand haar krijgen. Zo ontpopt hij zich tot een maniak die de meest gestoorde dingen doet. In de eerste instantie om haar terug te winnen en daarna om haar zo veel mogelijk dwars te bomen.

Check de trailer van the Perfect Guy hier:

Mijn mening over the perfect guy

De film heeft eigenlijk alle ingrediënten om een fantastische thriller te zijn en toch vond ik dat de film niet verder kwam dan de gemiddelde cliché crazy ex film. Ik geloof wel dat ik de enige was die er zo over dacht, want toen ik hem in de bios bekeek tijdens DBUFF, werd de zaal helemaal gek bij het zien van de ‘enge scenes’. GILLEN!!!

Tuurlijk, ik heb me goed vermaakt. De scenes waren bij tijden spannend maar ook voor de hand liggend, zoals de douchescene waarbij Carter Leah bespied tussen het stomende water. Ik had gehoopt een iets vernieuwendere film te zien. Voor mij verschilt hij niet zoveel van de stalkerfilms die ik al ken, zoals Sleeping with the enemy of Fatal Attraction, behalve dat de hoofdrolspelers dit keer donker zijn.

Wat wel erg ‘leuk’ is, is om Michael Ealy eens te zien in de rol van Bad Guy. Normaal is hij het type ideale schoonzoon die ook nog eens de perfecte man is. Grappig dat ze juist hem hebben gecast voor de rol van gestoorde stalker. Ondanks dat ik deze film niet bijzonder vernieuwend vind, is het wel een vermakelijke film en kijkt hij lekker weg.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze film vonden als je hem hebt gezien? Een must see of niet?

SCHRIJF JE NU IN VOOR ONZE TGSBB NEWS-Letter! (LET OP: na aanmelding moet je je e-mailadres bevestigen. Pas dan sta je ingeschreven!)