City reports Home Life Travel

TGSBB goes Mallorca: deel 2

14 oktober 2014

Herfst, lieve mensen. Regen, kou en het wordt weer vroeg donker. Daar had ik nog even helemaal geen zin in dus boekte ik een vakantie naar Spanje. Ik koos voor het eiland Mallorca, omdat dat niet al te lang vliegen was en ik sinds Bali het snorkel-virus heb te pakken. Op Mallorca kun je niet alleen geweldig snorkelen, maar ook zwemmen in prachtige baaien, heerlijk eten en uitrusten. Vorige keer las je mijn verslag deel 1, vandaag deel 2!

Dag 4:

Tijd om weer een leuk dorpje te verkennen, ditmaal het dorpje Manacor. Op mijn wishlist: Menorquina slippers!!

Hier vond ik ze voor €15!! 23

Na het shoppen, heb ik ineens gigantische trek in een simpel broodje chorizo. Het blijkt dat een broodje chorizo niet iets uit de regio is en dat het nauwelijks wordt verkocht. We besluiten neer te ploffen bij een lokaal restaurantje en daar wat te eten. Ik kies voor een simpel broodje met ham en wat verse olijven ernaast.

24Mijn vriend gaat weer all out met het menu del dia. Hij krijgt een bord risotto voor, salade met in honing en limoen gemarineerde kip en toe een goddelijke witte chocolade panna cotta.

Het is zo lekker om hier op Mallorca te eten. Behalve spotgoedkoop is alles zo puur en simpel. Ik houd er gewoon van dat wat je te eten krijgt behalve lekker ook lokaal is. Natuurlijk moet je ver weg blijven van de restaurants die door toeristen zijn overgenomen en waar men schnitzels serveert, maar de authentieke Spaanse restaurants zijn geweldig!

Ons vast ritme begint weer; na het eten lekker uitbuiken op het strand. Dit keer bezoeken we een strandje genaamd Cala Aguila. Wederom een supermooi maar druk strand.

Op het strand probeer ik me te concentreren op een boek, maar toch vraag ik me af hoe men lekker op het strand ligt en een boek kan lezen? Iemand de ultieme tip?

Daarna rijden we terug naar hetzelfde dorpje als we die middag zijn geweest, Manacor. Bij een prachtige kerk ploffen we neer, omringd door toeristen. Het voorspelt niets goeds maar na mijn strandsessie wil ik alleen nog maar licht eten en verder slapen.

27Het eten is geheel tegen verwachting van de toeristische entourage heerlijk (geitenkaassalade, gegrilde groenten en patatas bravas) en goedgevuld lig ik niet veel later in bed. De laatste avond in ons typisch Mallorcaans huis.

Dag 5:

Na een slechte en bloedhete nacht sta ik wel weer vrolijk klaar voor het ontbijt dat vriendlief op zich heeft genomen. Ik voel me als een zwangere zeekoe maar ik wil me vandaag leuk aankleden en dat doe ik met mijn nieuwe zwarte Menorkinas!! Ben er zo blij mee!29Daarna rijden we naar ons derde en laatste huisje, dat aan zee zit in het dorpje Sa Rapita. Het huisje zelf is heel knus, maar het balkon is echt too die for! In heerlijke schommelstoelen kijk ik uit over een enorme zee. In de verte zie ik een eiland, ik vermoed dat dat Ibiza is.

Onderweg kom ik langs een ijssalon Cardinelli waar we een ijsje halen. We besluiten met een paar flinke bollen ijs naar een nieuw strand te gaan. Onderweg kom ik heel veel van die cactussen tegen vol cactusvruchten. Ik vraag me af of ik ze zo kan plukken en eten. Ik durf me er toch niet aan te wagen, hoor, bovendien heb ik nog genoeg aan mijn ijsje.

In de avond eten we bij een buurtrestaurantje waar ik op Tripadvisor over heb gelezen, S’Oratge.

Hier eten we een gerecht typisch uit Mallorca, ‘pa amb oil’, heel oneerbiedig gezegd zijn het knapperige broodjes met beleg. Hierboven zie je een variatie met vlees, kaas en kappertjes. Het klonk op de kaart lekker maar valt wel zwaar op de maag. Die avond heb ik enorm last van maagzuur, weet niet of dit gerecht er aan heeft bijgedragen, maar ik heb me wel eens lichter gevoeld.

Dag 6:

Vandaag besluit ik mijn vriend te verassen met een ontbijtje, ik maak vers fruit met yogurt en bak een eitje met chorizo.

Onder het ontbijt genieten we van de rust en het uitkijken op zee. Ik vind zo’n uitzicht op zee echt een luxe, het zorgt ervoor dat je je hoofd lekker leeg kunt maken. Omdat de zee voor ons huisje iets te ruw is, besluiten we naar een ander strand te gaan in de buurt.

33Ik loop een steegje in (zie foto links) en zie echt een adembenemend mooie zee. YEEEEES denk ik, eindelijk de kans om te snorkelen. Tot ik het gehele strand zie (zie foto rechts) en het echt heel erg druk is. Ongeloofelijk! Ik pas en we gaan naar een ander strand, waar het minder druk is, maar nog steeds te vol naar mijn mening. Ik krijg zelfs een bok van een man omdat ik voor hem ga liggen…uhm misschien had je dan lekker thuis moeten blijven. Als ik een duik neem in het water spot mijn vriend ineens een kwal! Ik schrik me echt een ongeluk en sprint het water uit. Even genoeg strand voor mij gezien.

34We gaan een dorpje verkennen dat Felanitx heet. Na wat te hebben rondgelopen gaan we zitten op de enige twee terrassen van het dorp. Daar spot ik behalve heel veel goedgekleedde oudjes ook dit enorm snoezige tweetal, zie rechtsonder. Zij hadden ergens een broodje gehaald en besloten dit op te eten op dit terrasje, onder het genot van een gedeelde Fanta. Let wel, het was een uur of 20:30 en ze waren helemaal alleen. Ik vond het zo’n schattig tafereel, hoe ze bijna als twee volwassenen zo leken te genieten van een hapje en drankje op het terras. Of ben ik nu echt een typische moeke aan het worden? Haha!!

Dag 7:

Weer een fijn ontbijt met goddelijk uitzicht! Daarna besluiten we naar een ander dorpje te rijden, omdat ik ook Menorkinas moet halen voor een vriendin van mij en mijn zus.

36Er blijkt een heerlijke lokale markt te zijn, super leuk! Hier koop ik voor het thuisfront nog wat specialiteiten van het eiland en nog wat voor onze laatste stranddag.

Als we naar het strand rijden, besef ik me ineens dat het de laatste vakantiedag is… Het is zo heerlijk langzaam voorbij gegaan, echt alsof ik veel langer weg ben geweest. Ik ben blij dat mijn vriend en ik nog een laatste vakantie met z’n tweetjes hebben gehad, want voorlopig zit dat er niet meer in. In de auto praten we over hoe ons leven zal veranderen, terwijl we voor de laatste keer naar een strandje rijden.

Daar aangekomen is het gek genoeg bij één gedeelte heel rustig. We besluiten naar dat stuk te lopen en komen er al gauw achter waarom het daar zo rustig is: het is het naaktstrand gedeelte!

Ik twijfel, zullen we rechtsomkeert maken? Preuts kijk ik mijn vriend aan, ik ben al vaak een attractie op het strand, nu al helemaal met mijn zwangere buik en ik durf de naaktloperij niet aan. Mijn vriend loopt er al heen en hoewel hij zegt dat het nooit zijn vurige wens is geweest om op een naaktstrand te hangen, heeft hij zijn baddoek al uitgespreid. Ok, we gaan er gewoon zitten en houden bikini en zwembroek aan. Dat lijkt mij immers geen probleem. Terwijl ik mijn gene probeer weg te eten met wat Mallorcaanse oliebollen, bedenk ik me dat het ook wel heel maf is dat ik me zo ongemakkelijk voel. De mensen die naaktlopen zijn zeker niet de mensen met het meest appetijtelijke figuur en juist die lijken zich nergens voor te schamen.

Hoe dan ook, onze laatste stranddag is er dus een op het naaktstrand en is eigenlijk de meest relaxte tot nu toe. Tot de zon ondergaat praten en eten we op een steeds meer verlaten strandje, afgewisseld met een zwempartij in het lauwwarme heldere water. Dit is ‘de (naakt)leven’!

Nog even een hapje eten bij onze bijna vaste stek S’Oratge. Daarna is het tijd om in te pakken. De volgende dag gaan we naar alweer naar huis!

Dag 8

De laatste dag van onze vakantie staan we heel vroeg op, omdat we een vroege vlucht hebben. Gelukkig zit alles mee en is de vlucht ook goed te doen. In het vliegtuig heb ik nog last van een typisch naturalista probleem; altijd als ik tegen een stoel aanzit wordt de achterkant van mijn haar geplet. LOL! Herkenbaar?

39Al met al was dit een fantastische vakantie, helaas heb ik niet gesnorkeld, maar ben ik helemaal tot rust gekomen. Ik ben benieuwd hoe mijn vakanties de komende jaren eruit zien, vast kindvriendelijker, maar hopelijk altijd met zulk geweldig eten en natuurlijk zulk fijn gezelschap!

LIKE ThisGirlSBlackBook op Facebook
FOLLOW ThisGirlSBlackBook via InstagramTwitter of Bloglovin!
Schrijf je hier in voor de maandelijkse TGSBB Newsletter!
Als eerste op de hoogte van de laatste nieuwtjes: