City reports Home Travel

VISUAL DIARY: Anna in Barcelona

19 oktober 2014

Vorige keer stelde ik je al voor aan een van onze nieuwe TGSBB gezichten: afrolicious Anna A-Reynolds. Vanaf nu zal zij jullie een kijkje geven in haar leven, als student, model en partygirl. Haar eerste visual diary gaat over haar citytrip naar Barcelona, waar ze samen met haar vriend vier dagen heerlijk de stad verkende, shopte maar vooral genoot. Kijk je mee?

anna in barcelonaANNA: “Onlangs ben ik vier daagjes naar Barcelona geweest. Een stad die al enige tijd mijn aandacht trok en toch was ik er nog nooit geweest. Ik was supernieuwsgierig naar wat deze stad mij te bieden heeft. Vooral vanwege de combinatie stedentrip en ‘a day at the beach’. Ik was toe aan een beetje van beiden, dus daar ging ik samen met mijn vriend!

1Eenmaal aangekomen gingen wij met de Uber taxi naar ons Hotel. Omdat we een beetje eigenwijs laat ons hotel geboekt hadden, hadden we geen idee hoe ver het zou zijn vanaf het vliegveld en vanaf alle coole en dope plekjes in Barcelona. Maar daar kwamen we al gauw achter. Ons hotel was ongeveer 15 minuten van het vliegveld vandaan. Met de metro (halte Vallcarca), die slechts op vijf minuten van ons hotel lag, was alles goed te doen en redelijk dichtbij.

Ons hotel heette Catalonia Park Guel en zoals de naam al verklapt, was het erg dichtbij het bekende park Guel! Het uitzicht vanaf ons hotel was geweldig!!! We konden de Tibidabo berg goed zien met het attractie park erop. De wijk (Gracia) zelf was erg rustig en vooral niet te toeristisch, wat ik wel fijn vond. We gingen eerst de buurt een beetje verkennen. Ik werd al snel verliefd op de gekleurde huizen.

3In het centrum gingen we naar de welbekende ‘Ramblas’, die ook super goed te bereiken is met de metro.

4Daar heb je super veel toeristisch genot, waar ik overigens niet zo erg geïnteresseerd in was.

boqueria annaWat mij wel erg aansprak was de markt die aan de Ramblas zit, de Mercat La Boqueria. Dit vanwege de diversiteit van eten, snoep, vis, vlees, gezonde lekkere fruit shakes en nog veel meer. Ik keek mijn ogen uit en moest natuurlijk van alles proeven. Tip: Let wel goed op je spullen, het is er erg druk en er zijn veel zakkenrollers in dit gebied.

9Terwijl we door de straatjes in het centrum wandelden namen we de schattige smalle zijstraatjes en zo kwamen we per ongeluk terecht in de wijk El Borne. In deze hippe wijk vind je veel jongeren en prachtige Gotische gebouwen en kerken.

anna el borneOmdat we van dat vele struinen in de zon moe werden, namen we tussendoor ook de tijd om te relaxen in ons hotel.

15Ons rustige gelegen hotel had gelukkig een zwembad op het dakterras met weer dat supermooie uitzicht.

16Nu kon ik eindelijk mijn bikini aandoen die ik voor nog geen 20 euro bij Asos gekocht had!!

Vanuit ons hotel zagen we steeds die prachtige Tibidabo berg en dat maakte ons nieuwsgierig. Dus besloten we die te bezoeken met de metro.

18Daar aangekomen hoorde we dat je dit snoezige blauwe trammetje erheen kon voor €4,50.

19Ik heb onwijs last van hoogtevrees en de rit naar de top was ontzettend steil.anna trein tibidaboHoewel ik wel even heb gebibberd, was het uitzicht het zeker waard!

21Check mijn gezicht!! LOL! Eenmaal boven aangekomen, was ik niet alleen trots op mij zelf, maar vooral beduusd door het mooie uitzicht.

24.25Het grappige was dat er een grote mooie kerk op de berg stond met een Jezus beeld erop, dat je even doet denken aan Rio, maar dat er ook een attractie park omheen gebouwd is.

23.Jef en ik <3 .

We waren er precies op het moment dat de zon onder ging, en hebben toen een paar verdiepingen lager van de berg heerlijke tapas gegeten.

28Het uitzicht veranderde langzaam in een donker lichtspel.

29De volgende dag moest ik natuurlijk La Sagrada Familia bezoeken, dé levensgrote kerk. Het is er erg toeristisch maar wel leuk om gezien te hebben.

anna sagrada familiaOm La Sagrada Familia heen had je allerlei lekkere tentjes met allerlei soorten hapjes. Hierboven zie je ons nog even poseren voor La Sagrada Familia. Echt heel mooi!

Omdat ik de mainstream winkels, zoals Zara en H&M, niet zo boeiend vind deed ik navraag naar wat vintage winkels bij Dayna (MyCurlyWay) die een tijdje in Barcelona heeft gewoond. Er blijkt dus een hele lange straat te zijn met alleen maar vintage winkels met vintage per kilo’s.

anna vintage 2Daar  moest ik natuurlijk heen!!! In deze buurt zijn veel hipsters, skaters en jonge hippe mensen te vinden wat een mooi en divers straatbeeld geeft.

anna vintage 1De vintage straat waar ik het over heb heet Carrer de La Riera Baixa. De leukste vintage winkel vond ik echter niet in deze straat, maar is er op loopafstand vandaan. Deze heet HOLOLA! en zit op de Carrer Valldonzella 4 te vinden.

Je begrijpt wel dat ik helemaal los ging in deze winkel.

41En natuurlijk moest ik ook een nieuwe zonnebril kopen, aangezien ik die van mij in Nederland vergeten was.

Park Guel moesten we natuurlijk ook zien, vooral omdat het zo dichtbij was, maar ook omdat ik benieuwd was naar Gaudi zijn werk. Eenmaal aangekomen vond ik zijn werk minder zichtbaar dan ik voor ogen had. Dat viel voor mij persoonlijk een beetje tegen. Maar het uitzicht wederom was het waard.

In de avond nam mijn vriend mij mee naar een prachtig hotel/restaurant ‘Fonda Espana’ (Carrera Sant Pau).

44Het traditionele eten uit Zuid-Spanje eten was heerlijk maar wel wat prijzig. Toch was het het waard, want we hebben een supermooie ervaring gehad met perfect personeel dat ons behandelde als koningen. Het eten en de sfeer was er zelfs zo fijn dat ik niet kwam tot foto’s maken!

Omdat ik nog nooit paella gegeten had moest ik dat natuurlijk ook een keer eten, heel toeristisch op de Ramblas!!

anna paellaDaar was er veel keus en vonden we een plein waar de sfeer heel gezellig was, met leuke muziek op het terras.

En tot slot, een van de leukste spots, natuurlijk het strand van Barcelona.

53Ook dat was weer heel snel en makkelijk te bereiken met de metro (halte Barceloneta).

Ik vond het een top ervaring en ik wil hier zeker terugkomen om nog meer te ontdekken! Mocht je meer foto’s willen zien, check mijn Instagram!

LIKE ThisGirlSBlackBook op Facebook
FOLLOW ThisGirlSBlackBook via InstagramTwitter of Bloglovin!
Schrijf je hier in voor de maandelijkse TGSBB Newsletter!
Als eerste op de hoogte van de laatste nieuwtjes: